wtorek, 1 kwietnia 2014

Jak przeliczyć liczbę oczek w robótce?


Piękna wiosna dookoła i moje dzieciaki ubrały sweterki wydziergane przez mamusię. Trochę to trwało, bo powstały dwa sweterki zamiast jednego. A dlaczego? Z lenistwa. Wybrałam sobie wzór, pokażę Wam fragment oryginału. Przepraszam, że nie podam dokładniejszych namiarów, ale ich nie znam. Dostałam schemat w takiej formie, w jakiej ją prezentuję.  Jeśli ktoś zna źródło, bardzo chętnie uzupełnię dane.
oryginalny wzór / original pattern

Wracając do tematu, sweterki powstały dwa, z lenistwa, mojego oczywiście.
Posiadam w domu sporo włóczki w chłodnym, zielonym kolorku. Wymyśliłam sobie sweterek dla mojego synka z kapturkiem i zapinany na ekspres. Niestety, włóczka była odrobinę cieńsza niż oryginalna. Zrobiłam więc sweterek w większym rozmiarze, myśląc, że efekt końcowy będzie pasował. No cóż, może i pasował, ale nie do końca tak jak bym chciała. A może też i synek urósł? Odłożyłam go na później, szkoda pruć, a może będzie pasował na moją dziewczynkę, kiedy urośnie. Zrobiłam drugi, przeliczając prawidłowo oczka.W tzw. międzyczasie moja córcia urosła i wykończyłam pierwszy sweterek specjalnie dla niej. A teraz efekty mojej pracy.

dla chłopca / for boy

dla dziewczynki / for girl



A teraz moje największe skarby w swoich sweterkach



Bałam się, że będą wyglądać śmiesznie razem w jednokolorowych sweterkach. Ale jednak nie. Różne wykończenia podkreślają indywidualny charakter każdego z nich.

Pomyślałam, że nie ja jedna potrzebowałam przeliczyć sobie odpowiednio ilości oczek. Może komuś się przyda mała podpowiedź jak to zrobić. A jeśli ktoś zechce, to może zrobić własną wersję takiego sweterka. Tutaj załączam tutorial.

Pozdrawiam i życzę wszystkim takiej wiosny na co dzień, a zwłaszcza przy robótkowych zmaganiach.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.